بلومبرگ: مجیک کیبورد جدید آیپد پرو ۲۰۲۴ قاب آلومینیومی و ترک‌پد بزرگ‌تر خواهد داشت

«مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، هفته گذشته گفته بود نسل بعدی آیپد پرو تغییرات چشمگیری خواهد داشت و همچنین اپل همراه آن یک مجیک کیبورد جدید عرضه خواهد کرد. حالا او در یک گزارش جدید درباره بازطراحی آیپد پرو ۲۰۲۴ توضیح بیشتری ارائه کرده و گفته است که ظاهراً مجیک کیبورد آن نیز بازطراحی می‌شود و برای اولین‌بار در ساخت آن از مواد آلومینیومی استفاده خواهد شد.

گرمن در جدیدترین شماره از خبرنامه Power On خود می‌گوید اطراف مجیک کیبورد ظاهراً از آلومینیوم ساخته شده است که شبیه به قاب بالایی مک‌بوک‌هاست و ساختار محکم‌تری به دستگاه می‌بخشد. ظاهراً اپل امیدوار است که با این تغییر به انتقادات مربوط به مدل فعلی پاسخی دهد.

تغییرات آیپد پرو و مجیک کیبورد آن

همان‌طور که در گزارش بلومبرگ اشاره شده است، این تغییر باعث می‌شود تبلت اپل بیشتر شبیه به یک لپ‌تاپ به‌نظر برسد. مجیک کیبورد جدید همچنین دارای یک ترک‌پد لمسی بزرگ‌تر خواهد بود که جابه‌جایی مکان‌نما روی صفحه را ساده‌تر می‌کند.

علاوه‌براین، برای پوسته بیرونی صفحه‌کلید نیز از مواد پوششی سیلیکونی مورد استفاده در مدل فعلی استفاده خواهد شد و همچنین یک پورت USB-C تعبیه می‌شود. گرمن پیش‌بینی کرده است که طراحی مجدد با استفاده از مواد درجه یک می‌تواند باعث افزایش قیمت لوازم جانبی تا ۲۹۹ دلار شود. همچنین احتمالاً این صفحه‌کلید جدید باعث افزایش وزن دستگاه نیز خواهد شد.

انتظار می‌رود مجیک کیبورد بازطراحی‌شده اپل سال آینده در کنار مدل‌های نسل بعدی آیپد پرو عرضه شود که به گفته گرمن، «تغییرات اساسی» خواهد داشت و اولین به‌روزرسانی چشمگیر این محصول از سال ۲۰۱۸ خواهد بود. ازجمله ویژگی‌های قابل انتظار جدید این دستگاه می‌توان به اضافه‌شدن تراشه سیلیکونی M3 اپل، نمایشگرهای OLED و همچنین گزینه‌های نسبتاً بزرگ‌تر ۱۱ و ۱۳ اینچی اشاره کرد.

 

موارد مرتبط دیگر:

درباره ی کامران جوادی