اچ‌پی لپ‌تاپ‌های جدید ۱۴ و ۱۶ اینچی پاویلیون پلاس را معرفی کرد

شرکت اچ‌پی برای اولین‌بار یک لپ‌تاپ مدل ۱۶ اینچی را با پردازنده نسل سیزدهم اینتل و گرافیک RTX به سری لپ‌تاپ‌های پاویلیون پلاس (Pavilion Plus) خود اضافه کرد. مدل‌های ۱۴ اینچی نیز به جدیدترین پردازنده‌های AMD و اینتل مجهز شدند.

اچ‌پی پاویلیون پلاس ۱۶

اولین لپ‌تاپ ۱۶ اینچی سری پاویلیون پلاس از پردازشگر گرافیکی اختصاصی RTX 3050 به‌همراه پردازنده اینتل تا مدل i7-13700H و ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5x-5200 استفاده می‌کند. این محصول از یک نمایشگر IPS با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی متغیر حداکثر ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد.

اچ‌پی پاویلیون پلاس ۱۶ اینچی یک وب‌کم ۵ مگاپیکسلی با فناوری مادون قرمز دارد. این محصول انرژی خود را از یک باتری ۶۸ وات‌ساعتی می‌گیرد و از درگاه‌های USB-A و USB-C حتی با پشتیبانی از تاندربولت ۴ برخوردار است.

پاویلیون پلاس ۱۶ قرار است در ماه اکتبر به بازار بیاید و قیمت آن از ۱۰۰۰ دلار شروع خواهد شد.

اچ‌پی پاویلیون پلاس ۱۴

مدل ۱۴ اینچی جدید پاویلیون پلاس می‌تواند پردازنده اینتل تا Core i7-12700H با گرافیک Iris Xe یا AMD تا رایزن ۷ ۷۸۴۰H با گرافیک رادئون ۷۸۰M داشته باشد. این دستگاه در مدل اینتلی با حداکثر ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5x-5200 و در مدل AMD با حداکثر ۳۲ گیگابایت رم LPDDR5x-6400 به بازار می‌آید.

این لپ‌تاپ می‌تواند پیکربندی‌های مختلفی داشته باشد. نمایشگر آن می‌تواند به OLED با رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسلی با نسبت تصویر ۱۶:۱۰، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، روشنایی ۵۰۰ نیتی با HDR و IMAX Enhanced مجهز شود.

مدل‌های ۱۴ اینچی جدید پاویلیون پلاس می‌توانند حداکثر ۱ ترابایت حافظه داخلی PCIe 4.0 NVMe SSD داشته باشند. این محصول با وب‌کم ۵ مگاپیکسلی با مادون قرمز، وای‌فای ۶E و بلوتوث ۵٫۳ عرضه می‌شود. از نظر پورت نیز به‌جز فقدان تاندربولت ۴، کمبودی به‌چشم نمی‌خورد.

اچ‌پی پاویلیون پلاس ۱۴ در مدل غیر OLED از یک باتری ۵۱ وات‌ساعتی و در مدل OLED از باتری ۶۸ وات‌ساعتی استفاده می‌کند. این محصول در ادامه ماه جاری میلادی عرضه می‌شود و قیمت پایه آن ۸۴۹ دلار خواهد بود.

درباره ی کامران جوادی