اپل مک‌بوک پرو ۲۰۱۷ مجهز به تاچ‌بار را به لیست محصولات قدیمی خود اضافه کرد

سال گذشته میلادی، اپل اولین مک بوک پرو مجهز به تاچ بار را به لیست «محصولات قدیمی» خود اضافه کرد. اکنون پس از گذشت یک سال، مک بوک پرو ۲۰۱۷ مجهز به تاچ‌بار نیز به این لیست اضافه شده است.

همان‌طور که اپل در صفحه مربوط به محصولات قدیمی خود توضیح می‌دهد، یک محصول پنج سال پس از پایان عرضه اولیه برای فروش، قدیمی در نظر گرفته می‌شود. با قرارگرفتن در این فهرست، قطعات موردنیاز برای تعمیر محصولات به فروشگاه‌های معتبر اپل و ارائه‌دهندگان خدمات مجاز ارائه نخواهد شد. همان‌طور که در فهرست اپل قابل دیده می‌شود، اکنون مک بوک پرو ۲۰۱۷ نیز به فهرست محصولات قدیمی سازنده آیفون اضافه شده است.

مک بوک پرو ۲۰۱۷ حالا یک محصول قدیمی است

مک بوک پر‌و ۲۰۱۷ دومین نسل از لپ‌تاپ‌های اپل با تاچ‌بار است که ابتدا با مدل‌های ۲۰۱۶ معرفی شد. البته این مدل‌های مک بوک پرو چندان موفق نبودند و اغلب به‌دلیل مشکلات مربوط به صفحه‌کلید پروانه‌ای خود با انتقاد مواجه می‌شدند. همین موضوع باعث شد تا اپل در سال جاری بابت کیبورد پروانه‌ای مک‌بوک‌ها به کاربران ۵۰ میلیون دلار غرامت بپردازد.

درحالی‌که مدل‌های سال ۲۰۱۷ مک بوک پر‌و با تاچ‌بار در فهرست محصولات قدیمی قرار گرفته‌اند، نسخه ۲۰۱۷ بدون تاچ‌بار این دستگاه هنوز یک سال دیگر با آن فاصله دارد.

نکته قابل‌توجه دیگر اینکه آپدیت آینده سیستم‌عامل macOS Sonoma با مدل‌های ۲۰۱۸ و جدیدتر مک بوک پرو سازگار است. بنابراین مک بوک پرو ۲۰۱۷ که اکنون به‌عنوان یک دستگاه قدیمی معرفی شده، این به‌روزرسانی را دریافت نخواهد کرد.

اپل برای محصولاتی که توسعه آن‌ها متوقف شده، دسته‌بندی دیگری تحت عنوان «محصولات منسوخ» دارد. درحالی‌که محصولات قدیمی فقط قطعات موردنیاز برای تعمیر خود را دریافت نمی‌کنند، اپل توضیح داده که محصولات موجود در فهرست منسوخ‌شده واجد شرایط هر نوع تعمیر در فروشگاه‌های اپل یا ارائه‌دهندگان خدمات نیستند. یک محصول هفت سال پس از پایان توزیع اولیه وارد لیست منسوخ‌شده می‌شود.

موارد مرتبط دیگر:

درباره ی کامران جوادی