مینگ-چی کو: اپل احتمالاً در سال جاری میلادی از مک‌بوک با تراشه M3 رونمایی نخواهد کرد

درحالی‌که بسیاری منتظر معرفی اولین مک‌بوک‌های مجهز به چیپ M3 در سال جاری میلادی هستند، تحلیلگر مطرح محصولات اپل، «مینگ-چی کو»، مدعی شده است که به‌احتمال‌زیاد امسال خبری از مک‌بوک با تراشه M3 نخواهد بود.

کو در شبکه اجتماعی ایکس با انتشار پستی به عدم عرضه مک‌بوک با تراشه M3 اشاره کرده است:

«به‌نظر می‌رسد اپل تا پیش از پایان سال جاری میلادی از مدل‌های جدید مک‌بوک (مجهز به تراشه‌های سری M3) رونمایی نخواهد کرد.»

اختلاف نظر درباره زمان معرفی مدل‌های مک‌بوک مجهز به تراشه M3

با وجود گفته اخیر کو، برخی منابع نظر دیگری دارند. برای مثال «مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، چندی پیش، از برگزاری رویدادی در ماه اکتبر خبر داد؛ مراسمی که احتمالاً در آن از اولین مک‌بوک‌های مجهز به تراشه M3 رونمایی می‌شود.

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ دیجیاتو - مک بوک ایر M2

گرمن در گزارش خود گفته بود که احتمالاً اپل در رویداد ماه اکتبر از مک‌بوک ایر ۱۳ اینچی، مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی و آی‌مک ۲۴ اینچی با چیپ M3 رونمایی می‌کند. باید به این موضوع اشاره کرد که کو تنها از عدم معرفی مک‌بوک‌های جدید خبر داده است، بنابراین شاید تا پیش از پایان ۲۰۲۳، آی‌مک با تراشه M3 معرفی شود.

تراشه‌های سری M3 با لیتوگرافی ۳ نانومتری TSMC تولید می‌شوند. انتظار می‌رود استفاده از این لیتوگرافی باعث افزایش چشمگیر عملکرد و بهره‌وری انرژی در مقایسه با تراشه‌های ۵ نانومتری سری M2 شود. بنابراین نسل جدید مک‌بوک ایر ۱۳ اینچی و مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی احتمالاً عملکرد بسیار بالاتری نسبت به نسل قبلی‌شان خواهند داشت و همچنین شارژدهی آن‌ها هم افزایش می‌یابد.

 

موارد مرتبط دیگر:

درباره ی کامران جوادی