لنوو از اولین لپ تاپ گیمینگ ۱۶ اینچی سری Legion رونمایی کرد

لنوو از لپ تاپ پرچمدار جدیدی با نام Legion 9i رونمایی کرد که در ماه اکتبر با قیمت نجومی ۴۳۹۹ دلار وارد بازار خواهد شد و شرکت چینی ویژگی‌های عجیب و غریبی را به آن ارائه کرده است.

پیش از اینکه به ویژگی‌های عجیب‌و‌غریب این دستگاه بپردازیم، مشخصات سخت‌افزاری آن را مرور می‌کنیم. Legion 9i از پردازنده نسل سیزدهم اینتل Core i9 بهره می‌برد و می‌توان آن را با پردازنده گرافیکی لپ‌تاپ انویدیا GeForce RTXTM 4090 و همچنین یک رم ۶۴ گیگابایتی DDR5 اورکلاک شده با فرکانس ۵۶۰۰ مگاهرتز یا یک رم ۳۲ گیگابایتی DDR5 اورکلاک شده با فرکانس ۶۴۰۰ مگاهرتز خریداری کرد.

سیستم خنک‌کننده و چیپ هوش مصنوعی لپ تاپ Legion 9i

به گفته لنوو، Legion 9i اولین لپ تاپ این شرکت با سیستم خنک‌کننده مایع یکپارچه است که از آن به‌عنوان اولین در نوع خود برای یک لپ تاپ ۱۶ اینچی توصیف کرده است. موقعیت این سیستم خنک‌کننده به‌گونه‌ای انتخاب شده که مستقیم بر کارت گرافیک تأثیر می‌گذارد و با این وجود حرارت دستگاه را حین انجام بازی‌های سنگین مدیریت می‌کند و زمانی که دمای GPU به ۸۴ درجه سانتیگراد برسد، روشن می‌شود.

همچنین این دستگاه به تراشه هوش مصنوعی LA-2 لنوو مجهز شده که نورهای RGB اطراف صفحه کلید و سایر قسمت‌های لپ‌تاپ را با یکدیگر هماهنگ می‌کند.

در مورد صفحه نمایش، لپ‌تاپ Legion 9i از نمایشگر PureSight Mini-LED با وضوح ۳٫۲K، نسبت تصویر ۱۶:۱۰ و نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۶۵ هرتز بهره می‌برد. همچنین از حداکثر ۲ ترابایت هارد SSD در این لپ تاپ می‌توان استفاده کرد.

نکته جالب اینکه لنوو مانند لپ‌تاپ‌های گیمینگ سطح پایین خود نسخه‌های پرو و اسلیم این دستگاه را عرضه نکرده است، زیرا می‌گوید که همین مدل نیاز هر دو نوع را برآورده می‌کند. Legion 9i با پشتیبانی از ویندوز ۱۱ و اشتراک رایگان ۳ ماهه ایکس باکس Game Pass در ماه اکتبر با قیمت ۴۳۹۹ دلار عرضه خواهد شد.

موارد مرتبط دیگر:

درباره ی کامران جوادی